Forsyning 

Vigtigt: Se også  "Hvem skal betale håndværkerudgiften i lejligheden? under "Vigtig information til ejerne" der findes under "Fra bestyrelsen".

Vand

Nødsituationer, vand:

Viceværten kan inden for normal arbejdstid kontaktes mandag, onsdag og torsdag mellem kl. 7:30 og 16. Viceværten kontaktes på telefon eller sms. Viceværtens telefonnummer finder du her.

Uden for normal arbejdstid (Kun sprængte vandrør og store læk på radiatorer eller lignende): Ring til én fra bestyrelsen. Telefonnumre: Klik her.

Det varme vand:

Vores varme vand i vandhanerne kører igennem to anlæg:

  • dels et elektrolyseanlæg, som afioniserer vandet, så installationerne ikke så let korroderer.
  • dels et blødtvandsanlæg, som betyder at der ikke er så meget kalk i vandet.

For at modvirke Leigionella-vækst er temperaturen oppe på ca. 50 grader Celsius, når vandet løber ud af vandhanen i lejlighederne.

Vi har ofret meget på at opnå dette, men i enkelte opgange har det knebet. Årsagen er nu fundet i form af defekte blandingsbatterier med termostat i enkelte lejligheder. Termostat blandingsbatterier må derfor ikke anvendes. Årsagen er, at der kan løbe koldt vand på tværs i batteriet og køle det varme vand ned... også for de andre i opgangen - og omvendt. Ejerne opfordres derfor til at montere blandingsbatterier med separate haner for koldt og varmt vand, når termostatbatteriet alligevel skal udskiftes.
 

VVS-firma
 Niels Mølgaard ApS
Søren Nymarks Vej 15
8270 Højbjerg
Tlf: 87 44 88 00 

Hvis en ejer, for egen regning og risiko, skal have udført vvs-opgaver i sin lejlighed, kan det være hensigtsmæssigt at benytte dette firma.
Firmaet vil sørge for at det er de samme folk, der bliver sendt til Klintegaarden hver gang.
Derved kommer de til at lære vores anlæg at kende og kan hurtigere lukke de rigtige steder m.v.

Nøgler

Hvis den elektroniske nøgle, en bibber (den til hoveddøren), bliver væk, er det vigtigt at den bliver afmeldt. Bestilling kan ske til viceværten på sms. Viceværtens telefonnummer: Klik her. Du skal betale 200 kr for en ny bibber.

Man kan købe en almindelig nøgle til hoveddøren ved viceværten. Den koster 100 kr.

 

Varme

Nødsituationer, fjernvarmevand:

Viceværten kan normalt træffes i Klintegaarden mandag, onsdag og torsdag mellem kl. 8:30 og 16. Se viceværten.

Uden for normal arbejdstid (Kun ved sprængte vandrør og store læk på radiatorer eller lignende): Prøv at ringe til én fra bestyrelsen. Telefonnumre: Klik her.

Varmen leveres som fjernvarme fra Aarhus kommune.

Kommunen ønsker en udnyttelsesgrad, så vi afkøler fjernvarmevandet med 30 grader. Ellers bliver vi pålagt en ekstra afgift. Derfor er det godt, hvis din radiator ikke er alt for varm i bunden.

På alle radiatorer sidder digitale målere, der kan fjernaflæses. Det sørger ISTA for ved årsskiftet. Herefter udarbejder de et varmefordelingsregnskab, som regulerer vores a contoindbetaling, så den svarer til det faktiske varmeforbrug.

På det varme brugsvand har vi ikke målere, idet omkostningerne herved vil overstige besparelsesmulighederne. I stedet fordeler ISTA udgifterne i forhold til haneandele m.v.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, så se på ISTA's hjemmeside. Klik f.eks. på deres FAQ som du finder her. Du kan også ringe og spørge ISTA.  Deres telefonnummer er 77 32 33 34.
 
Du kan læse om principperne for varmeregskab og varmemålere i dette  notat fra 2018.

TV
 I Klintegaarden bruger mange YouSee kabel-TV. Den lille TV-pakke (grundpakken) bestilles gennem vores ejendomsadministrationsselskab, CEJ. 

Hvis man ønsker yderligere TV-pakker skal det bestilles direkte hos YouSee.

Evt. opsigelse af den lille TV-pakke (grundpakken) skal ske til CEJ, som videresender opsigelsen til YouSee og ophører med at opkræve betaling hos ejeren.

Det er ikke tilladt at opsætte paraboler, antenner og lignende på Klintegaardens altaner.

 

Internet

Internet skal du selv bestille og betale. Der er frit valg af leverandør, men ønsker du at anvende antennekablerne, vil det gå igennem teknikskabe, som ejes af YouSee.

Du kan godt have YouSee bredbånd uden at have deres TV-pakke. Hvis du ønsker dette skal du selv kontakte YouSee. Så kommer der en tekniker og ordner det nede i et teknikskab. Teknikeren behøver ikke at komme ind i lejligheden.

På YouSee's hjemmeside kan du indtaste din adresse, se pris og hastighed samt hvor meget du sparer, fordi vi har en foreningsaftale med dem.
Mange beboere oplever her i 2020 at produktet er stabilt og konkurrencedygtigt.

En anden mulighed er mobil bredbånd. Her får du signalet via mobilmaster og skal ikke bruge bygningens kabler. Fremtiden ligger nok i denne løsning.